Collection

dsc00052dsc00053

-Ar-Risalah Publishing-

Dwilogi Pembangun Jiwa

Tittle: Ketika Cinta Bertasbih ( Episod 1 & 2)

Author: Habiburrahman El-Shirazy

Synopsis:

Entah kenapa tiba2 ia merasa berdosa. Ia merasa berdosa dan jijik pd dirinya sendiri yg begitu rapuh, mudah terpedaya oleh tampilan luar yg menipu. Ia jijik pd dirinya sendiri yg ia rasa terlalu cair pd lawan jenis yg belum halal baginya. Ia hairan sendiri kenapa jati dirinya seolah pudar saat berhadapan atau berdekatan dgn Eliana. Apakah telah sedemikian lemah imannya sehingga kecantikan jasadi telah sedemikian mudah menyihir dirinya. Ia beristighfar dlm hatinya. Berkali2 ia meminta ampun pd Zat yg menguasai hatinya.

Azzam meratapi kekhilafannya dan memarahi dirinya sendiri. Dlm hati ia bersumpah akan lebih menjaga diri, dan hal yg menistakan sprti itu tidak boleh terjadi lagi. Ia juga bersumpah untuk segera menemukan orang yg tidak kalah hebatnya dgn Eliana, tapi bertudung litup, solehah, boleh berbahasa Arab dan berbahasa Inggeris dgn fasih. Kalau terpaksa gadis itu org Mesir tidak mengapa. Yg jelas rasa terhinanya harus ia sirnakan.

Ia harus menemukan kembali kehormatannya sbg seorang Azzam yg memiliki harga diri. Meskipun masyarakat Indobesia di Mesir mengenalinya hanya sbg tukang masak atau penjual tempe, tapi harga diri dan kesucian diri tidak boleh  diremehkan oleh sesiapa pun jua. Ia yakin akan memperolehi isteri yg lebih jelita dari Eliana dan lebih baik darinya. Ia yakin itu tekadnya. Ia ulang2 tekad itu dlm hatinya. Ia rajut dgn doa dan bawa tekad itu ke dlm tidurnya. Ke dlm mimpinya. Dan ke dlm alam bawah sedarnya….

—————————————————————–

dsc000555

-Telaga Biru Publishing-

Tittle: Tautan Hati

Author: Fatimah Syarha Mohd. Noordin

Synopsis:

Bertemu cinta dlm halaqoh, Hidup lebih indah terarah, Menyulam tautan hati krn Allah, Terpaterilah ikatan akidah…

Puas kurayu, puas kuseru,

Jawapanmu tetap yg dulu.

Oh, sukarnya mengajakmu!

Namun, kasihku pdmu cukup padu,

Lantaran itu,

Aku kan terus menyerumu,

Pd yg Satu,

Kugenggam kukuh suatu azimat,

“Kita hanya penyeru, bukan penghukum.”

Ya Allah, kuharap bantuanMu mengiringiku.

Seru dan terus menyeru,

Itu tugas RasulMu,

Akan kuteruskan semampuku,

Hingga ke hujung waktu.

——————————————————————–

dsc00051

-Nylea Publishing-

Tittle: Kerana Kau Lelakiku

Author: Teja Aufi Nasrul

Synopsis:

Dialah yg menyatukan cinta kita…

Seorang Umairah terlalu mencintai Penciptanya. Amat takut akan azabNya. Dialah hamba yg cuba menyempurnakan tugasnya sebagai hamba. Dia cuba menyuluh kegelapan dan membuka segala ruang yg sempit. Cinta padaNya membuatkan dia takut berada jauh dariNya. Sehingga sanggup membunuh rasa yg tumbuh di dlm dada pd Yassir yg mencintai dlm diam walaupun dia sedar lelaki itu telah diciptakan untuknya. Walau masa berganti, musim berubah dan sedemikian waktu berputar….yg berpisah tetap bertemu di titik hujungnya…di bawah sinar Rabbul Izzati!

——————————————————————–

dsc00041

-Global Aksara Communication Publishing-

Tittle: Derap-Derap Tasbih

Author: Hadi S. Khuli

Synopsis:

Novel Inspirasi Iman, Cinta dan Tradisi

Cinta adalah satu anugerah terindah dari Illahi. Sbg muslim dan muslimah, sewajibnya mensyukuri anugerah cinta dgn cara elegan, cantik dan beriman. Sayang, Wardah, puteri kesayangan seorang kiai pengasuh yg tersohor kealimannya gagal mengawal perasaan cintanya pd Fatih, seorang pengarang kreatif dan sekaligus anak yg diasuh oleh keluarga tersebut.

Bahkan dgn emosi yg membara, Wardah berjuang utk membuktikan pd Fatih bahawa dia tidak sepatutnya menolak cinta sucinya krn Wardah adalah seorang puteri kiai yg terkenal, cantik dan berpengaruh. Sayang sekali Wardah terlanjur. Dia terjerumus ke jurang kelam penuh duri maksiat. Dan siapakah yg mampu menyembunyikan aroma2 bau? Peristiwa buruk yg dialami Wardah membuat Fatih merasa sgt bersalah pd Pak Kiai yg sgt disayangi dan dihormati. Tetapi Pak Kiai menolak utk menikahkan Wardah dgn Fatih krn janin di rahim Wardah bukanlah anak Fatih. Pak Kai berkata, “Setiap manusia berhak mencintai dan dicintai bukan krn terpaksa atau belas kasihan tetapi berdasarkan keihlasan.”

Didukung dgn tema yg menyentuh, setting yg kuat, kisah yg penuh dgn kejutan, konflik yg haru biru dan karakter tokoh2nya yg terperinci. Novel ini mampu menjadi renungan kpd setiap pembacanya…

———————————————————————

dsc00036

-NHF Media Publising-

Tittle:  Bertakhta Di Hati

Author:  Marwati Wahab

 Synopsis: 

Dlm dinginnya salji yg memutih, akukah sebenarnya yg telah menyalakan pelita.

Najmi Syahadat menerung wajah itu buat kali kedua, terasa sprti menoreh luka di hati sendiri. Bertahun2 masa berlalu, dia masih menanti penjelasan yg tak pernah kunjung tiba. Tapi lain yg diharapkan, lain pula takdir yg datang.  Lelaki itu hanya mampu mengungkapkan kata maaf utk hidangan jiwanya yg parah.

Dan..dia sudah puas menangis suatu masa dahulu. Ditinggalkn org tersayang rasanya sakit sekali. Tapi ditinggalkan tanpa penjelasan, rasanya lebih sakit lg. Pun, siapa dia mahu mempersoalakn semua itu? Sedangkn lelaki yg punya jawapan itu sudah membawa pergi senda tawa bersama impian yg tidak sempat ditunaikan.

“Merayulah, Najmi….menangislah selagi masih berupaya menangis. Hakikatnya hati sudah begitu jerih utk mengembalikn janji itu. Aku tak akn pernah berpaling.”

Itu tekad Khairunasrya, tekad seorang yg pernah membilang tangga demi tangga walaupun ketika melangkah, hatinya sudah lama mati…

———————————————————————-

dsc00038

-Headline  Book Publishing-

Tittle:  Mandrake

Author: Paul Eddy

Synopsis:

Grace Flint: The best undercover cop in the business and since plastic surgeons rebuilt her shattered face- probably the most beautiful. Now Flint has a new career running operations, directing other agents in the field and she’s running headlong into trouble.

Operation Pentecost: An elaborate sting designed by Flint to trap Karl Grober, former East German spy turned financial manipulator with a reputation for ruthlessness. But Pentecost has become a snare for Flint’s undercover agents; a death trap. One agent is already dead and the evidence of treachery is mounting.

——————————————————————– 

dsc00039

-Alaf 21 Publishing-

Tittle: Ku Usir Lara Ini

Author: Aminah Mokhtar

Synopsis:

Derita dan sengsara itu memberi makna dan warna di setiap liku jalan kenangan.

Terkesan dgn ranjau yg diharungi remaja di bumi bergolak, Baghdad dan Baitulmaqdis, Nilam seorang jururawat pelatih mencari akar remaja bangsanya di sebuah hospital, Kuala Lumpur.  

Bersama Muaz, Tariq dan Shuhaiba, anak2 mangsa perang dan rakan sepengajian di Universiti Ukhwah Antarabangsa membantu melunasi hutangnya pd negara2 Islam yg dirundung malang, mencari dana membantu anak2 mangsa perang dan mencari penyelesaian emosi dan memberi sokongan pd anak2 mangsa pembangunan teknologi.

Bersama Abang Han yg penyayang dan Mirul yg dinamik, anak2 yg ditinggalkan ayah akhirnya menemui kehidupan yg berperibadi di bumi yg mewah dgn aman. Projek BUKAN DOSA BANGSAKU dijalankn utk merawat penyakit anak2 remaja di Kuala Lumpur spy berjaya merealisasikan impian berkat kekentalan semangat anak2 yg cintakan sebuah negara sakinah dan berjaya mengharungi ranjau kehidupan.

Ku Usir Lara Ini.. merakamkan pahit getir anak2 remaja Islam dunia menghadapi golak dan olak dunia mencari jati diri yg lebih bermaruah. Akan teruskah lara ini??…

——————————————————————–

dsc00035

-Alaf 21 Publishing-

Tittle: Biar Rindu Berlalu

Author: Sharifah Abu Salem

Synopsis:

Sanggupkah kau biarkan, sekuntum bunga resah terdampar di tepian pantai kasih?

Sering rindu datang tanpa diundang. Sering pula hati dipersalahkan apabila rindu begitu mendera. Namun, krn itu dua insan saling berjanji utk sehidup semati. Dan krn rindu itu juga ada insan yg sanggup melupakan janji yg dimaterai.

Janji Khalil dan Samirah utk membina istana bahagia, bagaikan sirna krn permusuhan anak2. Fatiha tidak mahu kasih ibu diganti dgn kasih wanita lain krn merasakan cinta wanita itu tidak seagung cinta ibunya. Nasrul juga tidak sanggup orang asing muncul dlm hidup ibunya.

Masing2 menafikan hak bahagia kedua org tua. Sengketa keduanya berpanjangan, saling membenci dan melukakan. Bagai api yg membakar, kedua2nya saling menyakitkan. Marah dan dendam mewarnai setiap kata2.

“Mengenalimu merupakan kenangan pahit dlm hidupku, namun ia juga adalah saat terindah yg tak mungkin dapat kutemui sampai bila2…”

Di saat kemelut dan persengketaan kian bertandang, Fatiha bagai kehilangan kehidupan..apabila musibah datang menimpa. Nasrul didera rasa bersalah. Fatiha pula tidak mahu mengaku kalah. Dia cuba bangkit dari kehancuran yg sedang didepani. Tanpa disedari, rindu perlahan2 datang. Namun, dia lebih rela rindu itu berlalu pergi. Dia tidak mahu rindu itu bertamu di dlm hati.

Kerinduan…ia indah, ia resah. Ia melukakan, ia juga membahagiakan…

——————————————————————-

dsc00040

-Nylea Publishing-

Tittle: Takdir Cinta

Authot: Dina Najat

Synopsis:

Andai rindu itu satu hukuman, akulah yg paling menderita…

Suraya – “Ingin aku hadiahkan hatiku untukmu namun apa dayaku. Kemiskinan memaksa aku memperdagangkan sebuah kebebasan lantas ditelan ketentuan bahwa dialah teman hidupku. Jikalau ini dikatakan pengorbanan, aku rela…demi seorang ibu yg telah lama menderita!”

Zafran Amir – “Sejak minggu orientasi itu, kau tak mudah dilupa. Puas dibuang namamu jauh2 namun segalanya sia2. Sayangnya, fitnah dan dendam seakan meranap segala. Biarku lelah memperjuangkan cinta, namun melihat kau pergi dari hati, sesekali tidak.”

Razak – “Suraya, aku tak kenal erti kalah krn itu aku takkan mengalah. Sejak kecil kau kukenali, sblm lelaki itu hadir. Mana mungkin kau aku lepaskan setelah harta dan maruah aku pertaruhkan. Aku bkn Zafran Amir yg terlalu hebat di matamu. Tapi percayalah…tika dan waktu akan menjadi bukti betapa aku menyayangimu.”

Dua jiwa saling merindu, namun mampukah mereka bersatu?

 

Advertisements

11 thoughts on “Collection

  1. waaaahh…mcm besh jew novel biar rindu berlalu tuh..
    kak…nak borrow bole? he5…

    msti bnyak lg koleksi akak ni kan…baguih2!akak suke baca buku…

    • bley2…tp kna anta blik. syg klu ilang 🙂 mmg best nvel tu..sbb ade nama akk..hee 😀 ~tade kna mngena~

  2. sy penah baca ketika cinta bertasbih…bes giler! sy xske bca novel2 nieh…tp ktika cinta bertasbih dah buat sy ske pd stu novel.. 🙂
    character Ana Althafunnisa mmbuatkn sy teringt kat kakak..kakak aje yg mngetahuinya.(jgn mare ye kak) 😛

    • KCB mmg best..akk dah jatuh cinta pd karater Anna dan Azzam. xlma lg akn kluar filem KCB. utk info, aiman bley klik link KCB kt drama@filem kt sidebar.

      aiman ni mcm2 la..ada je nak sakat akak ye.. 🙂

      • maaf nak tanya..knpa pule penulis dikaitkan dgn Anna dlm kcb? (tertanya-tanya ni) mesti ada p’samaan atau pun berlatar belakang’n hidup sprt ana??

      • hmmm…terlebih terkurang gitu la cik wildan..
        nak tau lebih lnjut bole ask penulis sndri 😀

        (jngn mare ye kak~~lalala)

  3. Assalamualaikum..
    byk jge koleksi novel saudari yea..sy rasa banyak lagi buku2 yg saudari tak masukkan ni.yea la..sy rasa ni mgkin novel yg paling saudari suka.. 🙂
    memang patut pun suka menulis..sebab banyak pmbacaan. teruskan usaha!

  4. salam ku ucapkan…
    banyak koleksi buku ya?
    harap boleh berkongsi lebih banyak buku lgi..
    o ya, miss kata ada beli buku baru masa berbalas emel hri tu..boleh la share kan? 🙂

  5. Cool site, love the info. I do a lot of research online on a daily basis and for the most part, people lack substance but, I just wanted to make a quick comment to say I’m glad I found your blog. Thanks,

    A definite great read…

    – Bill Bartmann

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s